GX 2-11 (2,2-11 kW)
ATLAS COPCO - řada GX - verze FM - BEZ TLAKOVÉ NÁDOBY
GX2 EP, GX3 EP, GX4 EP, GX5 EP, GX7 EP, GX7 EL, GX11 EL
tlak 7,5 – 10 – 13 bar***
Stacionární, vzduchem chlazený, jednostupňový, šroubový kompresor se vstřikem oleje. Kompresor je poháněn vzduchem chlazeným, 3 fázovým elektrickým motorem. Šroubový element je spojen s elektromotorem klínovým řemenem. Kompresor je zabudovaný v odhlučněné karoserii.
Verze Full-Feature
Zákazník má možnost zvolit verzi FF, kdy je kompresor navíc vybaven kondenzačním sušičem stlačeného vzduchu zabudovaným ve společné odhlučněné karoserii s kompresorem a je vybaven plovákovým odvaděčem kondenzátu. Integrovaný sušič snižuje max. tlak kompresoru o 0,25bar.
Součástí soustrojí je:
- šroubový element se vstřikem oleje, jehož součástí jsou asymetrické šroubové rotory patentované firmou Atlas Copco.
- odlučovač oleje ze vzduchu s odlučovací vložkou, který slouží současně jako olejová nádrž.
- chladič oleje a filtr oleje s termostatickým obtokovým ventilem.
- pojistný venti.l
- ventil minimálního tlaku, se zpětným ventilem.
- suchý filtr vzduchu na sání (99,9% účinnost, pevné částice max. 3 µm).
- axiální chladící ventilátor na hřídeli elektromotoru.
- Regulace kompresoru:
GX2 – GX7 EP: start/stop, pomocí tlakového spínače
GX7 – GX11EL: zatíženo/odlehčeno s následným vypnutím
Ovládací panel:
- ukazatel tlaku
- ukazatel provozních hodin
- výstražné světlo – vysoká teplota oleje
- nouzový vypínač
Napojení elektromotoru:
- GX 2: 1faze, přímé elektrické napojení bez startéru
- GX2, GX3: 3 fáze, přímé elektrické napojení bez startéru.
- GX4, GX5: 3 fáze, volitelně přes startér hvězda-trojúhelník
- GX7, GX11: 3 fáze, standardně přes startér hvězda-trojúhelník
- (***) GX2 – GX7 EP jsou k dispozici pouze ve variantě pro 10 bar.
ATLAS COPCO - řada GX - verze TM - VČETNĚ TLAKOVÉ NÁDOBY
GX2 EP, GX3 EP, GX4 EP, GX5 EP, GX7 EP, GX7 EL, GX11 EL
tlak 7,5 – 10 – 13 bar***
Stacionární, vzduchem chlazený, jednostupňový, šroubový kompresor se vstřikem oleje. Kompresor je poháněn vzduchem chlazeným 3 fázovým elektrickým motorem. Šroubový element je spojen s elektromotorem klínovým řemenem. Kompresor je zabudovaný v odhlučněné karoserii.
Verze Full-Feature:
Zákazník má možnost zvolit verzi FF, kdy je kompresor navíc vybaven kondenzačním sušičem stlačeného vzduchu zabudovaným ve společné odhlučněné karoserii s kompresorem a je vybaven plovákovým odvaděčem kondenzátu. Integrovaný sušič snižuje max. tlak kompresoru o 0,25bar.
Verze Tank-Mounted = na vzdušníku:
V této verzi je kompresor umístěn na vzdušníku o objemu 200 litrů (nebo volitelně i 500 litrů pro GX7 a GX11) – i v tomto provedení jsou k dispozici všechny zmíněné varianty kompresorů.
Součástí soustrojí je:
- šroubový element se vstřikem oleje, jehož součástí jsou asymetrické šroubové rotory patentované firmou Atlas Copco
- odlučovač oleje ze vzduchu s odlučovací vložkou, který slouží současně jako olejová nádrž
- chladič oleje a filtr oleje s termostatickým obtokovým ventilem
- pojistný ventil
- ventil minimálního tlaku, se zpětným ventilem
- suchý filtr vzduchu na sání (99,9% účinnost, pevné částice max. 3?m)
- axiální chladící ventilátor na hřídeli elektromotoru
- Regulace kompresoru:
- GX2 – GX7 EP: start/stop, pomocí tlakového spínače
- GX7 – GX11 EL: zatíženo/odlehčeno s následným vypnutím
Ovládací panel:
- ukazatel tlaku
- ukazatel provozních hodin
- výstražné světlo – vysoká teplota oleje
- nouzový vypínač
Napojení elektromotoru:
- GX2 : 1 faze, přímé elektrické napojení bez startéru
- GX2, GX3: 3 fáze, přímé elektrické napojení bez startéru.
- GX4, GX5: 3 fáze, volitelně přes startér hvězda-trojúhelník
- GX7, GX11: 3 fáze, standardně přes startér hvězda-trojúhelník
- (***) GX2 EP – GX7 EP jsou k dispozici pouze ve variantě pro 10 bar